Parasport nap beszámoló 2022 február 21-25
A megyei intézményeink is aktívan részt vettek az immáron 5. alkalommal megrendezett Magyar Parasport Nap Lélek mozgató programjain ☺ Köszönjük az aktivitásokat és a képeket.
Doborjáni Ferenc EGYMI
Iskolánk is örömmel csatlakozott a 2022. február 22-én megrendezésre kerülő Parasport Nap országos rendezvényhez. A délelőtt folyamán tanulóinknak nem csupán a testét mozgattuk meg hanem lehetőséget biztosítottunk a lélek szárnyalásának is. Gyerekeink „vakon” futottak, csörgő labdáztak és székben ülve kosárlabdáztak, hogy más perspektívából is megtapasztalják a mozgás élményét
Parasport nap beszámoló Radó Tibor EGYMI
Iskolánk is csatlakozott a 2022. február 22-én megrendezésre kerülő Parasport Nap országos rendezvényhez. Kiemelten fontosnak tartjuk a fogyatékkal élő emberek iránti szociális érzékenység, segítő magatartás kialakítását a tanulókban úgy, hogy saját élményű tanuláson keresztül ismerjék meg ezeknek a csoportoknak a sajátos igényeit, élethelyzetét.
A sportprogramok február 22-én reggel 9-től délután 3 óráig 2- 8. évfolyamos TANAK tagozatos gyermekek részvételével 3 testnevelő vezetésével zajlottak iskolánkban.
A tanulók parasportokat próbálhatnak ki, úgy mint vakfutás, ülő röplabda, vakfoci és boccia. Így betekintést kaphattak a parasportolók világába, nehézségeibe. A gyerekek szívesen próbálták ki és élvezték nagyon a közös játékot. A játékok kipróbálása során megtapasztalhatták, hogy a játék, a sport elmossa a határokat, és nem tesz különbséget ép és fogyatékkal élő között, valamint azt, hogy együtt, csapatban még ügyesebbek, még erősebbek lehetnek.
Mivel évek óta bekapcsolódunk ebbe a rendezvénybe, sokuk számára már ismerősek voltak a versenyszámok!
Az érzékenyítés óra átcsoportosítással osztályfőnöki órán zajlott ezen a napon: ajánlott film megtekintése, beszélgetés az elfogadásról, helyes segítségnyújtásról, élmények feldolgozása rajzban, valamint gondolattérkép a segítés lehetőségeiről.
8. osztályos tanulók osztályfőnöki órán megismerkedtek a Parasport történetével és a Paralimpia 2020 Tokio érmeseiről néztek képeket. Megnézték a Csodafedezet című filmet; a dokumentumfilmből megismerhették az amputált lábú, kétszeres olimpiai bajnok, Halassy Olivér vízilabdázó életét .
A tanulókkal sokat beszélgettünk arról, hogyan tudnak példát venni azoktól a sportolóktól, aki valamilyen nehézség mellett tudnak kiemelkedőt alkotni. A tanulók maguk vonták le a következtetéseket, hogy minden az akaraton múlik; és ha vannak céljaik azokat meg tudják valósítani.
„Az én kezem, az én lábam” : a Végtaghiányos Gyermekekért Alapítvány film bemutatja, hogy mindenki élhet teljes életet. A 4. osztályosok ennek a kisfilmnek a kapcsán beszélgettek a parasportról, elfogadásról, a segítségnyújtás lehetőségeiről, kitartásról, akaraterőről.
Patkás Tomi, a csupaszív győri paraúszó is a beszélgetésük középpontjába került.
A 7/a osztályosok a lecsó című érzékenyítő filmet nézték meg. Beszélgettek a megváltozott élethelyzetekről. Megható volt, hogy két lány tanuló is azt vallotta ők is barátjuk, párjuk mellett állnának egy ilyen helyzetben. A tanulók közül többen fel tudtak sorolni nehézségeket, amin a kerekesszékes emberek átmehetnek a mindennapokban. Meglepően jól bele tudták élni magukat egy mozgássérült helyzetébe.
A 7/b osztályban osztályfőnöki óra keretében megtekintették a Lehetetlen határán című dokumentum filmet, majd utána beszélgettek a filmben elhangzott gondolatokról,
és az élményeiket feldolgozták rajzban. A gyerekek nagyon motiváltak voltak.
5-6. osztályban megtekintették a Lecso című rövid kisfilmet, mely a mozgássérültek mindennapi probléma megoldásáról szól. A mozgássérült lány barátja egy teljes napját mozgássérült mintájára éli, hogy átélhesse társának nehézségeit. Segítő kérdésekkel feldolgoztuk a látottakat.
Egy végtaghiányos kisfiú szociális elszigeteltségéről is megnéztünk egy animációs kisfilmet, mely kiemelten az ember kutya egymást támogató szerepét helyezte előtérbe.
Páros munkában gondolattérképet készítettünk, mivel segíthetjük sérült embertársainkat.