skip to Main Content
+36 30 222 64 72 emberseg.dse@gmail.com
Parasport Nap Beszámoló 2022 Február 21-25

Parasport nap beszámoló 2022 február 21-25

A megyei intézményeink is aktívan részt vettek az immáron 5. alkalommal megrendezett Magyar Parasport Nap Lélek mozgató programjain ☺ Köszönjük az aktivitásokat és a képeket.

Doborjáni Ferenc EGYMI

Iskolánk is örömmel csatlakozott a 2022. február 22-én megrendezésre kerülő Parasport Nap országos rendezvényhez. A délelőtt folyamán tanulóinknak nem csupán a testét mozgattuk meg hanem lehetőséget biztosítottunk a lélek szárnyalásának is. Gyerekeink „vakon” futottak, csörgő labdáztak és székben ülve kosárlabdáztak, hogy más perspektívából is megtapasztalják a mozgás élményét

Parasport nap beszámoló Radó Tibor EGYMI

Iskolánk is csatlakozott a 2022. február 22-én megrendezésre kerülő Parasport Nap országos rendezvényhez. Kiemelten fontosnak tartjuk a fogyatékkal élő emberek iránti szociális érzékenység, segítő magatartás kialakítását a tanulókban úgy, hogy saját élményű tanuláson keresztül ismerjék meg ezeknek a csoportoknak a sajátos igényeit, élethelyzetét.

A sportprogramok február 22-én reggel 9-től délután 3 óráig 2- 8. évfolyamos TANAK tagozatos gyermekek részvételével 3 testnevelő vezetésével zajlottak iskolánkban.

A tanulók parasportokat próbálhatnak ki, úgy mint vakfutás, ülő röplabda, vakfoci és boccia. Így betekintést kaphattak a parasportolók világába, nehézségeibe. A gyerekek szívesen próbálták ki és élvezték nagyon a közös játékot. A játékok kipróbálása során megtapasztalhatták, hogy a játék, a sport elmossa a határokat, és nem tesz különbséget ép és fogyatékkal élő között, valamint azt, hogy együtt, csapatban még ügyesebbek, még erősebbek lehetnek.  

Mivel évek óta bekapcsolódunk ebbe a rendezvénybe, sokuk számára már ismerősek voltak a versenyszámok!

Az érzékenyítés óra átcsoportosítással osztályfőnöki órán zajlott ezen a napon: ajánlott  film megtekintése, beszélgetés az elfogadásról, helyes segítségnyújtásról, élmények feldolgozása rajzban, valamint gondolattérkép a segítés lehetőségeiről.

8. osztályos tanulók osztályfőnöki órán megismerkedtek a Parasport történetével és a Paralimpia 2020 Tokio érmeseiről néztek képeket. Megnézték a  Csodafedezet című filmet; a dokumentumfilmből megismerhették az amputált lábú, kétszeres olimpiai bajnok, Halassy Olivér vízilabdázó életét . 

A tanulókkal sokat beszélgettünk arról, hogyan tudnak példát venni azoktól a sportolóktól, aki valamilyen nehézség mellett tudnak kiemelkedőt alkotni.  A tanulók maguk vonták le a következtetéseket, hogy minden az akaraton múlik; és ha vannak céljaik azokat meg tudják valósítani. 

„Az én kezem, az én lábam” : a Végtaghiányos Gyermekekért Alapítvány film  bemutatja, hogy mindenki élhet teljes életet. A 4. osztályosok ennek a kisfilmnek a kapcsán beszélgettek a parasportról, elfogadásról, a segítségnyújtás lehetőségeiről, kitartásról, akaraterőről.

Patkás Tomi, a csupaszív győri paraúszó is a beszélgetésük középpontjába került.

A 7/a osztályosok a lecsó című érzékenyítő filmet nézték meg. Beszélgettek a megváltozott élethelyzetekről. Megható volt, hogy két lány tanuló is azt vallotta ők is barátjuk, párjuk mellett állnának egy ilyen helyzetben. A tanulók közül többen fel tudtak sorolni nehézségeket, amin a kerekesszékes emberek átmehetnek a mindennapokban. Meglepően jól bele tudták élni magukat egy mozgássérült helyzetébe.

A 7/b osztályban osztályfőnöki óra keretében megtekintették a Lehetetlen határán című dokumentum filmet, majd utána beszélgettek a filmben elhangzott gondolatokról,

és az élményeiket feldolgozták rajzban. A gyerekek nagyon motiváltak voltak.

5-6. osztályban megtekintették a Lecso című rövid kisfilmet, mely a mozgássérültek mindennapi probléma megoldásáról szól. A mozgássérült lány barátja egy teljes napját mozgássérült mintájára éli, hogy átélhesse társának nehézségeit. Segítő kérdésekkel feldolgoztuk a látottakat.

Egy végtaghiányos kisfiú szociális elszigeteltségéről is megnéztünk egy animációs kisfilmet, mely kiemelten az ember kutya egymást támogató szerepét helyezte előtérbe.

Páros munkában gondolattérképet készítettünk, mivel segíthetjük sérült embertársainkat.

Back To Top